جنگنده‌های آمریکایی در تعقیب یک هواپیمای کوچک بر فراز واشنگتن دیوار صوتی را شکستند

هواپیمای سسنا که حریم هوایی واشنگتن دی‌سی را نقض کرده بود، در جنوب ویرجینیا سقوط کرد

دیوار صوتی زمانی می‌شکند که سرعت پرواز هواپیمای جت از سرعت صوت فراتر رود‌ــ AFP

جنگنده‌‌های آمریکایی در جریان عملیات تعقیب و گریز یک هواپیمای کوچک سسنا، دیوار صوتی را شکستند و موجب وحشت ساکنان واشنگتن شدند.

پایتخت ایالات متحده آمریکا روز یکشنبه بر اثر شکستن دیوار صوتی به لرزه درآمد و صدای مهیبی در سراسر منطقه طنین‌انداز شد. به گفته شاهدان عینی، این صدا تا دوردست‌های شمال ویرجینیا و مریلند هم شنیده‌ شد.

دیوار صوتی زمانی می‌شکند که سرعت پرواز هواپیمای جت از سرعت صوت فراتر رود.

عملیات جنگنده‌های اف-۱۶ پس از آن آغاز شد که یک هواپیمای کوچک حریم هوایی واشنگتن دی‌سی را نقض کرد و به هیچ‌یک از پیام‌های مرکز رهگیری و رادار پاسخ نداد. مقام‌های ایالتی اعلام کرده‌اند سقوط این هواپیما به عملیات جت‌های جنگنده ارتباطی نداشته است.

گفته می‌شود نزدیک شدن این هواپیما به منطقه پرواز ممنوع شامل حریم هوایی کاخ سفید و ساختمان کنگره آمریکا، به مداخله ناگهانی جت‌های جنگنده در این منطقه منجر شده است.

رویترز به نقل از یک منبع آگاه نوشت که این هواپیما متعلق به شرکت انکورموتور ملبورن بود و در این پرواز چهار سرنشین داشت. به گفته مدیر این شرکت، دختر او، نوه و پرستارش در هواپیما بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بنا به اعلام اداره هوانوردی فدرال، هواپیمای سسنا بعد‌ازظهر یکشنبه در نزدیکی جنگل ملی جورج واشنگتن در جنوب ویرجینیا سقوط کرد و در پی آن عملیات جست‌وجو در منطقه آغاز شد. پلیس ایالت ویرجینیا اعلام کرد که در حال جست‌وجوی لاشه هواپیما است اما هنوز آن را پیدا نکرده است.

در همین حال گفته می‌شود که هواپیما در وضعیت خود‌ران (اتوپایلوت) قرار داشته و پیام‌های ارسال‌شده به آن بدون پاسخ مانده است.

اداره هوانوردی فدرال در بیانیه‌ای اعلام کرد که سسنا از فرودگاه الیزابت‌تاون در تنسی به پرواز درآمد و عازم فرودگاه لانگ‌آیلند مک‌آرتور در نیویورک، حدود ۸۰ کیلومتری منهتن، بود. بنا به اعلام این اداره، تحقیقات درباره علت سقوط این هواپیما ادامه دارد.

بیشتر از